Białko

Za podstawę diety, jak już zostało powiedziane, należy uznawać żywność z wysoką zawartością białka. Jednocześnie, doktor Dukan zaleca ograniczenie do niezbędnego minimum, bądź niekiedy nawet wyeliminowanie, posiłków węglowodanowych. Dzieje się tak z uwagi na fakt, że węglowodany obecne w diecie pobudzają organizm do produkcji cukru, co przekłada się na nabieranie dodatkowych kilogramów i na wzmożoną produkcję tłuszczów. Odkładają się one w naszym ciele pod postacią zwyczajnej tkanki tłuszczowej.

Z kolei, samo białko dostarcza organizmowi człowieka mniej energii, niż jest to potrzebne do jego przetrawienia. Ta sytuacja prowadzi to tego, że nasz organizm musi pobierać dodatkową energię ze zmagazynowanej tkanki tłuszczowej, aby móc przetrawić białka. Tak następuje proces tracenia zbędnych kilogramów.

BiałkoOwoce

Fazy diety proteinowej Dukana

Dieta Dukana została podzielona przez swojego twórcę na cztery następujące po sobie etapy. Bardzo często można spotkać się z nazwą „protale”, dlatego też dieta białkowa bywa nazywana dietą protal. Pierwsze dwa etapy nakierowane są na utratę zbędnych kilogramów, a kolejne dwa – na utrzymanie wymarzonej sylwetki i nie dopuszczenie do wystąpienia efektu jo-jo. Poniżej przedstawiamy skrócone opisy poszczególnych etapów diety.

Protal 1 1. Faza ataku

jest to uderzeniowa faza diety i prowadził do wręcz natychmiastowej utraty wagi. Na tym etapie odchudzania mamy do wyboru w zasadzie niewiele produktów, które można włączyć do codziennego jadłospisu. Wszystkie są bogate w białko. Jest to okres motywacyjny diety Dukana , ponieważ w wyniku niego można stracić nawet 5 kg w ciągu tygodnia. Taka utrata wagi na pewno motywuje do kontynuowania diety. Drastyczna zmiana programu codziennego żywienia trwa od 5 do 10 dni.

czytaj więcej
Protal 2 2. Faza naprzemienna

to drugi krok w diecie Dukana. Na tym etapie można stosować naprzemiennie jedynie produkty bogate w białko oraz warzywa. Program żywienia ulega więc urozmaiceniu i zdecydowanie łatwiej jest przyrządzać posiłki. Faza naprzemienna trwa dopóki dana osoba nie osiągnie pożądanej wagi. Jej celem, podobnie jak w pierwszym przypadku, jest redukcja tkanki tłuszczowej. Pamiętajmy, żeby ściśle stosować się do zasad Dukana i nie wprowadzać jeszcze do jadłospisu owoców.

czytaj więcej

Protal 3 3. Faza utrwalenia

trzeci etap diety ukierunkowany jest na utrzymaniu pożądanej sylwetki i uzyskanej w dwóch poprzednich etapach wagi. Jej czas trwania uzależniony jest od ilości kilogramów, jakie zostały utracone w toku zastosowania diety. Na jeden stracony kilogram przypada aż 10 dni fazy utrwalenia. Dzięki temu, że jadłospis jest tu już mocno rozbudowany, można śmiało stosować tą fazę nawet przez wiele miesięcy, bez narażania swojego zdrowia na uszczerbek.

czytaj więcej
Protal 4 4. Faza stabilizacji

jak sama nazwa wskazuje, jest to etap nakierowany na utrzymanie wagi ciała, która nam odpowiada. Pozwala na niedopuszczenie do powrotu utraconych kilogramów. Jest to końcowa faza, która niejako jest zwieńczeniem naszych wysiłków. Etap ten zasadniczo powinien trwać do końca życia. Można w nim pozwolić sobie od czasu do czasu, na małe odstępstwa od diety. Powinniśmy jednak raz w tygodniu zastosować jeden dzień ścisłej diety proteinowej tj. dzień zgodny z zasadami fazy ataku.

czytaj więcej
Dietadukana24.pl © 2011  |   stat | Odwiedź również: Dieta kopenhaska